HE!!...JANGAN MAIN API

Hu3....dah masuk dua kali aku bermain2 dengan api...he3 mula masuk sem 1 sekali n kali ni sem 4 ...emm sem 3 sekejap la...

Nak tau cerita....jeng2...mungkin hanya beberapa org sahaja yg tau kisah mencabar aku ini....kih3..mencabar la sangat...

Time sem 1

anatara aksi yg mampu dijadikan bukti.


Ho3...time sem 1, kehidupan aku sudah menunjukkan tanda2 keganasan,,,ha3...time bulan pose dah nak dekat raya, g pekan T.Malim yg permai bersama kawan kesayangan..ayu...he3,,nak beli baju raya.ha3...tibe kat pekan ayu mula diserang sakit perut yang melampau, lalu aku mememankan ayu ke sebuah bilik yg mengenakan bayaran sebanyak 20sen sekali masuk...he3 faham2la...selesai semua hajat g la jalan2 terus ke gerai2 yg berhampiran. Time tu la aku ternampak bahan letupan dijual dengan berleluasanya.ha3..mercun dan bunga api!!! Sangat menarik ni...


Memeng kene beli ni...kih2 jiwa meronta utk membuat onar...tp xpe aku g dulu cari baju raya..he3 Selesai membeli baju, tapi time pilih2 bju ni ada lg satu kisah tau,,,tp aku xnak cerita sekarang aku cite len episod k...ha3...khas utk ayu...


truskan cerita k,, aku g kat khemah yg jual mercun tadi...hu3 bincang punya bincang aku tergoda lalu menghabiskan lebih kurang 10 hingget jew la utk membeli barang baik ni, walaupun ianya xpatut aku beli...malam ni dh pln nak main dh tapi sayang lepas solat terawih hujan turun agak lebat la...so pln ditangguhkan utk seketika...tp xbermakna semangat utk membuat onar terpadam...ha3..


Emmm tunggu, punya tunggu jam dh pukul 2 pagi...tapi semua masih lom tido lagi... so ada masa la utk melakukan aksi2 n aktiviti menarik...tapi sayang time tu aku masih belum ada shiroo ayu pon masih lom ada olye...so aku n ayu telah mengimport kak Yani sebagai saksi kejahatan pada pagi itu...

Nak dipendekkan cerita,,, dengan persetujuan pihak senat, kami telah mengajak kulin sebagai ahli baru menyertai ekspidisi kita ni...ha3 permula la permainan yg sangat meriah...tapi yang main hanya aku n ayu jew...2 orang lg xberani...maklumlah masih ingin duduk di kolej kab...ha3...wakaka3..main punya main,,, sampai la habis,,,memang bezzz sangat,,,tak terucap dengan kata2 beb...ha3..tu jew la cite time sem 1...ni ak sambung sem 3 n 4 pula ye....

Ha3...time sem 3...


Antara bahan yang sempat dirakamkan....tu jari aku ...ha3

aku telah dibekalkan sebanyak lebih kurang 30 biji mercun bom n mercun bola oleh sahabat satu rumah dengan mancis sekali ...he3...ha3...

tapi time sem 3 x seronok la coz xde kawan yg 1 kepala...aku jew yang main baling2 dari tingkap n pintu rumah...ha3...time aku baling mesti lepas tu kak zety marah aku....he3..

“we memekak la dila, org nak exm ni,,,nnt mesti org menyumpah2..”

ha2 lebih kurang camtu la ayat die...tap aku wat x tau jew...ha3 main dan terus main...emm tapi syg bahan letupan tu xsempat dihabiskan pada sem 3...lalu aku simpan sampailah sekarang aku dh sem 4...ha3...

walaupun sem 4 bukan sem yang akan menjelang hari raya...tapi aku bedal jew main bahan tu...jam lebih kurang kol 12 thg mlam masa tu...ha3...baling punya baling agak2 4 biji la...ha2 seronok time tu...tapi lagi seronok kalau di sergah oleh pihak yg berkuasa...ha3...
tiba2 tengah dok main2 pintu rumah di diketuk lalu ada orang masuk........................aaaaaaaaaaaa,,, semua ahli yang terlibat dengan permainan itu berlari pertempiaran masuk bilik masing..hahahahahahahah3...rupa2nya orang datang nak beli topup...kurang asam betol...aku dah p.k en. Zul yg naik tadi or felo blok ke...hu3...kah3 semua ketawa terbahak2 mengenagkan gelagat masing2 yang ketakutan,, termasuk la aku selaku ketuanya...ye la kot...
tapi memang semua cuak pon...ye la di buatnye betol pihak yg berkenaan datang x ke naya kene tindakan tatatertib...hu3....tapi sesungguhnya aku n rakan2 masih diberi peluang utk tinggal di kab blok c...
ha3...sambung part tadi k...


emmm..time ada orang ketuk pintu aku dengan tindakan drastk telah mengambil saki baki bahan letupan tadi masuk ke dalam bilik lalu dicampakkan ke dalam tong sampah...punya la cuak time tu,, pastu kunci pintu...konon2 macam xde orang yag tau la yang kitorang main mercun....

emmm...malas la nak cerita lagi...ha3 geli hati la xbole nak taip...xpe la biar la tu jadi kenangan buat aku dan rakan2 dirumah c208 ...kih3..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan